Als je op accepteren klikt, stem je in met onze cookieverklaring. Je kunt je voorkeuren hier beheren.
de bildung academie
aanpak:
branding
digital design
development
klant:
de bildung academie
deliverables:
visual identity, brand book, website, landing pages, crm intergration

vernieuwend onderwijs voor volledige persoonlijke ontwikkeling

Als groeiende onderwijsorganisatie is het een no-brainer om continu studenten voor opleidingen en samenwerkingen aan te trekken. Dat gold ook voor de vernieuwende onderwijsorganisatie De Bildung Academie. Een passende digitale ervaring draagt in dat geval meer dan een steentje bij op weg naar een betere wereld.

een visie en missie die verbindt

Hoe creëren we een identiteit en website die niet alleen onze visie en missie uitdraagt, maar ook actief bijdraagt aan het aangaan van verbindingen met anderen?

de toekomst van bildung

In de ontwikkeling van de visuele identiteit richten we ons op het aanspreken van een jonge en professionele doelgroep. De nieuwe, intuïtieve flow van de website bouwt daar bovenop en richt zich op het aanspreken en motiveren van deze mensen voor het Bildung netwerk. Het netwerk is een plek waar onderwijs en ontwikkeling samenkomen voor iedereen, van mbo tot wo om als collectief persoonlijke-professionele en maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.

bouwstenen die bijdragen aan een schaalbare identiteit

In het hart van dit project stond de creatie van een volledig nieuwe visuele identiteit. Deze identiteit is een levendige fusie van kleur en contrast, die de unieke visie van de academie tot uitdrukking brengt.

De identiteit speelt met tegenstellingen: breken versus bouwen, uitnodigen versus uitdagen en het vermengen van klassieke en moderne elementen. Het voelt meta-modernistisch en tegen-cultureel, gevuld met hoop en een ontspannen speelsheid, zonder over te hellen naar onrustige drukte. Uitnodigend maar toch bold leidt het je tot iets nieuws.

Het doel van de website is om enthousiasme aan te wakkeren en een gevoel van bevlogenheid en inspiratie te stimuleren waardoor er een dynamiek van wederkerigheid ontstaat. Dit wordt versterkt in de identiteit waar witte vlakken en open ruimtes symbool staan voor een nieuw begin en mogelijkheden.

Zoals de universiteit van de 21e eeuw uit verschillende bouwstenen bestaat, zijn het duurzame design systeem en de brand assets de visuele bouwstenen van onze strategie.

Zonder enige front-end development kunnen er vanuit het Webflow CMS landingpagina’s in allerlei vormen opgetogen worden om verschillende segmenten aan te spreken met gerichte campagnes. Door het CMS te integeren met Hubspot ontvangen mensen op het juiste moment in hun klantenreis de juiste content. Dat zorgt voor meer betrokkenheid.

"Het resultaat is een fantastische en unieke op maat gemaakte website. Qua design en inrichting ontvangen wij vanuit onze netwerken veel complimenten."

Michiel Tolman
Michiel Tolman
directeur | de bildung academie

bouwen aan de universiteit van de 21e eeuw

In de ideale wereld van De Bildung Academie staan zoveel mogelijk mensen in contact met zichzelf en in verbinding met anderen. Als collectief pakken zij persoonlijke-professionele en maatschappelijke uitdagingen aan.

Het is een plek waar onderwijs, leren & ontwikkelen, mbo, hbo en wo samenkomen voor elke fase in je leven. Ze ontwikkelen onder andere programma’s voor studenten en (young) professionals en geven advies en training aan organisaties.

aardige bijdragers

interesse om samen iets aardigs te creëren?

dat doen we al voor inspirerende merken zoals: