Als je op accepteren klikt, stem je in met onze cookieverklaring. Je kunt je voorkeuren hier beheren.
doorzaam
aanpak:
brand
launch
scale
klant:
Doorzaam
deliverables:
brandbook, digital strategy, UX & UI design, component based development

uitzendkrachten ondersteunen in hun groei, kansen en ontwikkeling

Elk jaar werken zo’n 770.000 mensen in Nederland als uitzendkracht. Dat is bijna 1 op de 12 werkenden! Gek genoeg missen veel van die uitzendkrachten kansen om zichzelf verder te ontwikkelen.

Ze zijn vaak gefocust op het nu: gezond blijven, veilig werken en een fijne werkplek vinden. Het idee van doorgroeien of omscholen voelt vaak als iets van later. Of simpelweg als iets onbereikbaars. Want wie betaalt die trainingen en opleidingen? Wat ze wél aanspreekt, is de mogelijkheid om meer te verdienen door te leren en groeien.

Doorzaam biedt precies die ondersteuning. Van budget voor opleidingen en persoonlijke coaching tot loopbaanadvies en hulp bij geldzaken. Toch weten niet genoeg uitzendkrachten dat deze mogelijkheden er zijn. De gratis vergoedingen liggen klaar, maar de vraag is: hoe zorgen we ervoor dat meer uitzendkrachten hier over horen? En belangrijker nog, dat ze de kansen grijpen om vooruit te gaan en jezelf door- en door te ontwikkelen?

een identiteit van deze tijd

Om de uitzendkracht direct te benaderen vroeg Doorzaam om hun huidige identiteit onder de loep te nemen. Niet gek: want het is belangrijk om opnieuw na te denken hoe je die connectie gaat maken met mensen die je eerder niet direct aansprak. Het gaat nu namelijk niet alleen meer om de uitzendorganisaties, maar om het bereiken van de uitzendkracht zelf. Mensen die zoeken naar groei, naar zekerheid en naar kansen om verder te komen. In hun privé leven, maar ook op werkgebied.

Het direct aanspreken van de uitzendkracht is daarom de kern van de nieuw te ontwikkelen website. Dat terwijl we niet uit het oog verliezen wat er al was. De cirkels blijven herkenbaar en staan symbool voor groei en samenwerking. Dit zie je ook terug in het nieuwe font, met subtiele aanpassingen die vooruitgang uitstralen. Zo praten we niet alleen over ontwikkeling, we laten het zien.

Een eenvoudig beeld kan al een diep verhaal vertellen. Met een 'snap-shot'-stijl vangen we momenten uit het dagelijks leven van uitzendkrachten. Die echte, spontane beelden brengen hun verhaal tot leven. Daarentegen geven subtiele illustraties de ruimte voor eigen interpretatie zodat er lucht ontstaat in de vormtaal.

het bereiken van de juiste mensen

Om de uitzendkrachten te bereiken, zetten we een gerichte digitale strategie in. Met praktische en visueel aantrekkelijke landingspagina’s en artikelen die relevant zijn voor uitzendkrachten trekken we hun aandacht. Die artikelen zijn altijd terug te koppelen naar de pilaren van Doorzaam: vitaal, veilig en vaardig werken. Vanuit verschillende punten sturen we aan op het gemakkelijk aanvragen van een vergoeding.

Verhalen van andere inspireren en verbinden, daarom hebben we de bestaande content, zoals testimonial video’s, een verbeterde look gegeven. Daarnaast hebben we bestaande content, zoals testimonial video’s, een nieuwe look gegeven.

Ook op technisch vlak hebben we Doorzaam geholpen met een component-based design. Zo kan de website meegroeien en eenvoudig inspelen op nieuwe behoeftes, zonder onnodige ontwikkelingstijd.

begeleiden in het maken van de juiste keuze

Na het bereiken van de juiste mensen geven we door middel van een 1 minuut-durende quiz mensen de handvatten in het vinden van de juiste vergoeding.

van lanceren naar automatiseren

Na het aanvragen van de vergoeding is het natuurlijk belang dat uitzendkrachten er daadwerkelijk gebruik van maken. Met de toenemende vraag naar vergoedingen en om het Office-team te ondersteunen, speelt het automatisatiesysteem een cruciale rol. Door taken te automatiseren, worden niet alleen uitzendkrachten beter geholpen, maar wordt ook het interne team ontlast.

Het systeem checkt automatisch of een uitzendkracht al een vergoeding heeft aangevraagd. Dit voorkomt dat iemand bijvoorbeeld tegelijkertijd een scholingsvoucher én een ontwikkelbudget aanvraagt.

Iedere uitzendkracht heeft zijn eigen voorkeur voor hoe en wanneer hij of zij informatie wil ontvangen. Op die manier krijgt iedere uitzendkracht precies de updates op de manier die voor hen het prettigst is. Wanneer een aanvraag wordt goedgekeurd of afgewezen, reageert het systeem direct. Dit voorkomt onduidelijkheid en zorgt ervoor dat de uitzendkracht altijd weet waar hij of zij aan toe is.

Als een uitzendkracht binnen een bepaalde periode geen actie onderneemt, stuurt het systeem automatisch een herinnering. De flow wordt aangestuurd door de informatie in de database: bijvoorbeeld of er al documenten zijn geüpload of of een aanvraag al langer dan een paar dagen stilstaat. Zo blijven aanvragen niet liggen en blijft het proces in beweging, zonder dat het Office-team zelf achter iedereen aan hoeft te gaan.

aardig is helemaal thuis in de nieuwste tools en technieken. Zo hebben we zelfs in complexe situaties toekomstbestendige keuzes gemaakt.

Elise Djukanovic- Kardon
Elise Djukanovic- Kardon
manager communicatie

het fonds voor de uitzendkracht

Doorzaam geeft je als uitzendkracht toegang tot alle tools die je nodig hebt om je plek op de arbeidsmarkt te versterken. Het is namelijk hun missie om de duurzame inzetbaarheid van uitzendkrachten te stimuleren. Zij geloven dat elke uitzendkracht vitaal, veilig, vaardig en met plezier het werk moet kunnen (blijven) doen.

aardige bijdragers

Digital strategy door Dibbes Brand design door Paul Bergman Motion door Tessa van Balen

interesse om samen iets aardigs te creëren?

dat doen we al voor inspirerende merken zoals: