Als je op accepteren klikt, stem je in met onze cookieverklaring. Je kunt je voorkeuren hier beheren.
homeup
aanpak:
brand
launch
scale
klant:
homeup
deliverables:
brand strategy, visual identity, brandbook, motion, digital strategy, ux, ui, website, realworks API

het startersplatform voor je eerste woning

Een eerste huis kopen: veel mensen willen het, weinig lukt het. homeup zet heel het zoek- en koopproces van een woning op de kop. De prijs van een woning staat zo vast als een huis. Dat maakt overbieden overbodig én de zoektocht een stuk eerlijker. Met de starter voorop wordt het kopen van een eerste huis weer haalbaar en matchen zij vraag en aanbod in een handomdraai.

de makelaar van de toekomst

Hoe bouwen we een merk dat het zoeken van een eerste koopwoning eenvoudiger, eerlijker en transparanter maakt door vraag en aanbod met elkaar te verbinden op een schaalbare manier?

tegen felle concurrentie, schaarste en onpersoonlijkheid in

Voor een opkomend merk als homeup is het essentieel om zich goed te positioneren en een solide merk te creëren. Ze staan voor een eerlijke woningmarkt en leiden die verandering. Als merk is het daarom belangrijk om je opvallend te positioneren. En dus weg van je concurrenten. Uitgesproken genoeg om op te vallen, maar ook zakelijk genoeg om serieus te nemen.

Naast speels te provoceren, richt de strategie zich op het haalbaar maken van het vinden van een eerste koopwoning. Die koopwoning begint bij het aantrekken van starters, zodat verkopers daardoor zeker zijn van een snelle match.

homeup klaarstomen voor groei met een digital first aanpak, slimme tech stack en schaalbare merkidentiteit

Als er iets is wat homeup anders maakt, is het hun aanbod van woningen die voor een vaste prijs verkocht worden én die je nergens anders vindt. homeup brengt vraag en aanbod samen. Vanuit die invalshoek is het beeldmerk tot stand gekomen.

De welbekende verkocht stickers vormen het beeldmerk en roepen een gevoel van doe-het-zelf en toegankelijkheid op. Schuin naar voren gekanteld is het een subtiele verwijzing naar groei en vooruitgang. Die vooruitgang is serieus, maar bevat ook een stoot van gedurfde helderheid met levendige hoofdkleuren die het merk energie geven. De stickers vormen een schaalbaar element door de gehele merkidentiteit: het zijn de bouwstenen van de karakteristieke iconen, speels provocerende uitingen en DIY-illustraties.

Flashy fotografie speelt met de eigenzinnigheid van mensen hun leefomgeving. Het gaat namelijk niet om een huis als product, maar om het leven wat het huis maakt. Levens die zijn gevuld met persoonlijke verhalen en elementen.

Digitaal is het primaire kanaal om de merkidentiteit tot leven te brengen. Om starters aan te trekken, is het daarom onmisbaar om het exclusieve woningaanbod van homeup te presenteren. En in een overspannen markt verandert die beschikbaarheid van koophuizen razendsnel. Die woningzoekers wil je niet teleurstellen. Daarom wordt niet alleen het actuele woningaanbod getoond, maar geven verschillende states (zoals beschikbaar, nieuw en verkocht onder voorbehoud) door een realtime koppeling met het CRM van Realworks en het Webflow CMS de status weer.

Woningzoekers willen probleemloos met gemak en snelheid oriënteren naar koophuizen. Daarom zijn vanuit een mobile-first gedachte de woningpagina’s ontworpen om eenvoudig te scannen, maar ook te ervaren alsof je fysiek aanwezig bent door 3D functionaliteiten te integreren. Met de verschillende doelgroepen in ons achterhoofd, helpen registratieflows om beide groepen aan de achterkant van de website met elkaar te verbinden.

Het platform wordt gedreven door SEO en gepersonaliseerde content om mensen van start tot sleutel(overdracht) met waardevolle tips, inzichten en deskundig advies de weg te wijzen door de jungle van makelaarsjargon en hypotheektermen.

Locatie en servicegerichte landingpagina’s trekken relevante mensen aan die zich ergens in de zoektocht naar hun droomhuis bevinden of de stap willen maken om hun woning(en) te verkopen.

Vanuit het Webflow CMS kunnen deze dynamische pagina’s zelfstandig toegevoegd en aangepast worden om de verdere groei van het merk in andere woonplaatsen of services te ondersteunen. En nog beter: het deployen van een pagina kost nu slechts een paar minuten in plaats van uren. Een ideale manier om je SEO-strategie via het CMS te schalen. Wel zo aardig – en effectief - dus.

homeup, funda down

"Door de toewijding en scherpe focus van aardig staat er naast een professionele website ook een schaalbaar merk."

Billy Brouwer
Billy Brouwer
eigenaar | homeup

het startersplatform voor je eerste woning

Bij homeup staat de prijs van een woning zo vast als een huis. Dat maakt overbieden overbodig en de zoektocht een stuk eerlijker. Starters concurreren niet met doorstromers op de woningmarkt. En je krijgt voorrang op hun aanbod: huizen die nergens anders te koop zijn. Of je nou net komt kijken als koper of je droomhuis al voor ogen hebt: de sleutel tot je eigen voordeur, die begint bij hen.

aardige bijdragers

Digital strategy door Dibbes Brand design door Paul Bergman Fotografie door Lin Woldendorp Motion door Tessa van Balen API koppeling door Concept7

interesse om samen iets aardigs te creëren?

dat doen we al voor inspirerende merken zoals: