DNB Accountancy staat voor financiële eenvoud in je administratie met een persoonlijke aanpak, maar hoe zorg je ervoor dat anderen dat ook zien? Vertrouwen in een overvolle markt aan boekhouders en administratiekantoren is namelijk alles. Een sterke identiteit helpt je om eruit te springen. Eentje die niet alleen herkenbaar is, maar ook uitnodigt en overtuigt. En ja je raadt het al: daar hoort natuurlijk een website bij die meer is dan een “visitekaartje” (we like).
van nieuwe naam naar merkverhaal tot visuele identiteit
DNB Accountancy werkt samen met kleine ondernemers. Van eenmanszaken en vofs tot kleine bv’s. Dromers, doeners en denkers die onze planeet een stukje mooier maken. Ze zijn er voor de creatievelingen die vastlopen in cijfers, de adviseurs die overzicht zoeken en iedereen daartussen. Of het nu om starters gaat of bedrijven die al wat langer bestaan, deze ondernemers zoeken vooral duidelijkheid en ondersteuning in hun boekhouding. Dat begrijpen zij.
Met een persoonlijke aanpak maken ze die administratie werkbaar. Geen droge cijfers van een boekhouder met een stropdas, maar praktische handvatten en rust in de zaak. En in een markt vol grijze muizen, zijn zij de kleurrijke uitzondering die je als ondernemer nodig hebt. Een kompaan die jouw administratie omzet tot inzichten. Iemand die je zorgen wegneemt, zodat jij groeit en bloeit. Maar hoe geef je die uitzondering visueel vorm en richting?
Soms moet je iets helemaal opnieuw bekijken voordat je er verder op bouwt. Voor DNB Accountancy betekende dat een nieuwe naam en bijbehorend merkverhaal waarop de visuele identiteit vervolgens is geïnspireerd.


rocken met pebbles
Geld begon (geloof het of niet) simpel. Lang voordat er munten of briefgeld bestonden, gebruikten mensen kiezels als ruilmiddel. Kiezels versimpelen, ze maken dingen behapbaar. Je kunt ermee tellen, stapelen en ordenen. Kiezels als een directe koppeling naar de oerversie van geld dus. En het zit ‘m precies in die essentie van wat ze doen wat aanspreekt: grote geldzaken klein maken.
Een nieuwe naam voor je organisatie is als een eerste steen in het water: het zet iets in beweging. Natuurlijk is het even wennen aan de plons, maar daarna vormt ‘ie het geheel. Zo groeide ook de nieuwe identiteit van Pebble—van concept naar realisatie.
De kiezelige elementen geven het merk karakter, maar zorgen ook voor een consistent en warm gevoel. Daarbij hoort een eigen lettertype, ontwikkeld met dezelfde ronde, natuurlijke vormen. Het maakt het merk speels en professioneel.
De website speelt een centrale rol in het uitdragen van hun verhaal. Voor ondernemers is het een plek die vragen beantwoordt, richting geeft en je motiveert. Zo bouw je als organisatie niet alleen aan merkbekendheid, maar ook aan waardevolle (toekomstige) relaties. Een multistep-tool voor prijsberekening haakt in op de duidelijkheid en persoonlijke aanpak van het boekhoud- en belastingadvieskantoor. Zelfs in subtiele details zoals een hover, is niks in de beeldvorm aan toeval overgelaten.






"We zijn superblij met een sterk digitaal design als solide basis voor de toekomst. Studio aardig schakelt snel en denkt actief mee."

financiële eenvoud voor ondernemers
Pebble gelooft in financiële eenvoud. Ze maken je administratie overzichtelijk en nemen zorgen uit handen, zodat jij je als ondernemer focust op je doelen. Met een persoonlijke benadering en de juiste tools zorgen ze voor duidelijkheid. Bij Pebble ben je geen factuurnummer, maar een persoon met dromen die zij helpen waarmaken.
aardige bijdragers
Visual identity door Paul Bergman Motion design door Randy Beker Development door Go2People