waarom je in 2025 je b2b website wilt migreren naar webflow
Webflow maakt het dit jaar en in 2025 bedrijven nog eenvoudiger om je website te beheren, te optimaliseren en te laten groeien. Of je nu een klein bedrijf bent die meer eigenaarschap nodig heeft of een groot bedrijf dat AI wil inzetten voor gepersonaliseerde customer journeys, er is voor iedereen wat wils. Maar wat maakt het zo goed? We hebben de belangrijkste updates voor je op een rijtje gezet (en waarom je een migratie naar Webflow wilt overwegen :-)).
van editor naar edit mode voor nóg meer controle over je website
In edit mode pas je dynamische en statische content direct op het canvas aan. Je uploadt en organiseert assets, kan werken in staged omgevingen en integreert native tools zoals localisations, analyse en optimise. En dat is nog maar het begin.
*Deze mogelijkheden zijn alleen beschikbaar voor Enterprise-klanten.
snel nieuwe pagina’s maken met page templates & building zonder afhankelijk van een studio of agency
Binnenkort introduceert Webflow page templates, die het eenvoudiger maken om snel nieuwe pagina’s te bouwen, zonder dat je volledig afhankelijk bent van een designer.
In tegenstelling tot CMS-pagina’s zijn template pagina's niet direct gekoppeld aan het CMS. In plaats daarvan kun je het template gebruiken om snel nieuwe pagina’s te creëren die qua opmaak consistent zijn, maar die handmatig gevuld worden met content.
Voor bedrijven betekent dit dat je marketingteams zelfstandig nieuwe landingspagina’s kunnen maken voor campagnes, zonder dat ze de rest van de website hoeven aan te raken. Denk aan campagnes voor productlanceringen of promoties. Dankzij een drag-and-drop interface werk je gemakkelijk met vooraf ontwikkelde componenten binnen je webproject.
dev tools: meer integraties en schaalbaarheid
Webflow blijft ook investeren in ontwikkelaarstools die de integratie met andere systemen vereenvoudigen. De nieuwe en verbeterde CMS API's maken het gemakkelijker om data in en uit Webflow te halen.
Dit is vooral belangrijk voor bedrijven die Webflow willen integreren met andere tools, zoals CRM-systemen of marketing automation platforms. De nieuwe API-limieten (tot 1.000 requests per minuut) bieden de nodige schaalbaarheid.
En dat is niet alles.
Binnen het CMS krijg je straks nog meer grip op het publiceren van content. Je team kan wijzigingen in bestaande CMS-items eenvoudig als concept opslaan, zonder bang te zijn dat ze per ongeluk live gaan. Ook kun je straks losse CMS-items publiceren naar alle domeinen, zonder dat je meteen je hele site hoeft te updaten.
minder spam
Formulieren zijn de backbone van je website. Ze verzamelen leads, vragen feedback en bouwen je mailinglijst op. Maar hoe zorg je dat ze niet worden misbruikt? Met de nieuwe updates in Webflow wordt het beheren van formulieren eenvoudiger en effectiever. De introductie van een nieuwe bot preventie houdt ongewenste spam op afstand zonder dat het ten koste gaat van dataprivacy.
build, analyse, learn & scale
Webflow gaat verder dan alleen bouwen. Je website is een doorlopend proces: bouwen, beheren én optimaliseren. Twee nieuwe tools helpen je om dat nog makkelijker te doen: Webflow Analyse en Webflow Optimise.
Webflow analyse: privacyvriendelijke inzichten
Met Webflow Analyse, krijg je alle inzichten die je nodig hebt om je site beter te laten presteren. Het opzetten kost maar één klik. En omdat Analyse onderdeel is van Webflow, blijft je data veilig binnen het platform.
Geen zorgen over gegevens die rondslingeren in externe systemen dus. En het mooiste? Niet alleen marketeers, maar ook designers, contentmakers en developers zien hoe je werk presteert. Het hele team krijgt een plek aan tafel bij het doorvoeren van verbeteringen Daarbij is het makkelijk te intergreren met met tools zoals DataGrail en Finsweet.
Webflow optimise: leren wat resoneert op je website & direct toepassen
Soms weet je pas wat goed werkt als je het gewoon probeert. Een nieuwe kop, een andere afbeelding of een volledige herschreven pagina. Maar hoe weet je of het écht werkt? Met Webflow Optimise test je dat eenvoudig, zonder ingewikkeld gedoe. De website laat je meteen zien wat bezoekers aanspreekt.
Welke CTA wordt vaker geklikt? Welke tekst activeert? Terwijl jij leert wat werkt, maakt AI het nog makkelijker: die laat bezoekers automatisch de beste versie zien, zonder dat je er zelf naar om hoeft te kijken. Het resultaat? Meer conversies en een betere gebruikerservaring. Het fijne is dat je klein kunt beginnen, maar ook grote veranderingen kunt testen. Zo verbeter je stap voor stap je website.