De nieuwe
recruitment oplossing

6 weken
UX/UI & Development

Van idee naar product: Recruitment as a Service

Onboard houdt zich als recruitmentbureau al meer dan 20 jaar bezig met werving & selectie, interimoplossingen en grootschalige recruitmentprojecten door heel Nederland voor verschillende bedrijven. Van MKB tot grote corporates, tot start-ups en scale-ups – als toonaangevend bureau assisteren zij alle branches met recruitmentvraagstukken.

Binnen zes weken hebben wij samen met Onboard een volledig nieuwe website ontwikkeld, uitgedacht hoe de service digitaal verkocht wordt en wat de user flow van on- naar offline is.

De uitdaging

“Hoe kunnen wij de doelgroep van Onboard overtuigen van de nieuwe dienst Recruitment as a Service?”

Gezien de huidige ontwikkelingen binnen de werving & selectie, heeft Onboard besloten een flexibele en inzichtelijke abonnementsdienst voor recruitment in de markt te zetten. Deze dienst staat bekend als Recruitment as a Service en biedt bedrijven de mogelijkheid ondersteuning te krijgen in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment voor een eerlijke en inzichtelijke prijs.

“Door de persoonlijke en efficiënte samenwerking hebben wij snel onze nieuwe website, maar ook ons nieuwe product sterk in de markt kunnen zetten.”
Annelotte Schoot, Operationeel Directeur

De oplossing

Aangezien Onboard niet vanuit een bestaande service werkt, hebben wij samen besloten om naar een Minimum Viable Product (MVP) te werken. Na lancering zullen wij aan de hand van data de service en website door blijven ontwikkelen in samenwerking met elkaar.
Een groot verschil aangaande de vorige situatie is dat de nieuwe dienst volledig gefocust is op het bedienen van de B2B markt. Hierdoor is in de ontwikkeling van de MVP rekening gehouden met de wensen van verschillende doelgroepen, zoals HR managers, eigenaren en recruiters, en niet met de kandidaten.

Het resultaat

Een website welke informatie kort en duidelijk overbrengt en visueel aansluit op het merk van Onboard. Ter versimpeling van het werkproces van lead naar klant zijn diverse automatisaties aangebracht tussen de CRM en website. Om de “heen-en-weer” mails voor het plannen van belafspraken te minimaliseren, hebben wij een realtime agendasysteem geïmplementeerd. Hiernaast worden leads automatisch geregistreerd in het CRM en (bij goedkeuring) toegevoegd aan de nieuwsbrief van het bedrijf.
“aardig is een aanvulling op ieder bedrijf door het actief meedenken, net een stapje extra te zetten en vinger aan de pols te houden bij veranderingen gedurende het interne proces. De verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen!”
Annelotte Schoot, Operationeel Directeur
De concrete cijfers laten nog even op zich wachten, want de lancering van het product en de website zijn nét achter de rug. De allereerste klanten zijn inmiddels wel aangesloten.
In de komende periode zullen wij voor Onboard growth marketing gerelateerde werkzaamheden opzetten om groei te stimuleren. Afhankelijk van de feedback vanuit de markt, kwalitatieve data en user tests, zullen het product en de website verder vorm krijgen.